Thursday 3 October 2013

Kawal masalah kencing manis @ diabetes dengan produk semulajadi dari Shaklee.

Teh Tarik!!! Memang tidak boleh lari dari norma masyarakat Malaysia ketika sarapan pagi , mahupun minum petang atau bahasa pasarnya "mengeteh". Cuba bayangkan jika kita minum 2/3 gelas teh tarik setiap hari, berapa banyak kita memasukkan kandungan gula ke dalam badan kita dalam masa sehari, seminggu, sebulan, setahun????? 

DAN jika anda juga adalah peminat ataupun dengan kata lain 'pemakan' yang tegar terhadap minuman berkarbonat, kuih-muih yang manis, makanan yang manis, AWAS!!! dan BERHATI-HATILAH!!! Anda mungkin tergolong dalam golongan pesakit KENCING MANIS @ DIABETES...
Seram tak.. Seram Tak..

TAHUKAH ANDA???? Baru-baru ini Kajian Kementerian Kesihatan Malaysia mendapati kira-kira 1.3JUTA penghidap KENCING MANIS atau 30% daripada 4.5JUTA pesakit gagal dikesan untuk mendapatkan rawatan di klinik serta hospital kerajaan seluruh negara. Dan dengan bilangan besar ini berkemungkinan pesakit yang tidak mendapatkan rawatan awal akan mengalami masalah jangka masa panjang termasuk komplikasi Buah Pinggang. (*Sumber : Harian Metro, Rabu 2 Oct 2013)
Penyakit-penyakit lain yang boleh berlaku antaranya ialah penglihatan mata terjejas, gangren dan pelbagai lagi. Lihat!Satu penyakit boleh merebak ke pelbagai penyakit-penyakit lain.

RISAU??? Berfikir sejenak mengenai info dan fakta yang diberikan?? Jangan Risau.. Mari kita sama-sama berusaha memastikan kita mendapatkan kesihatan yang optimum. Ikhtiar dan usaha adalah cara kita sebagai seorang umat islam.. Maka Ikhtiarlah!!

Nabi s.a.w dalam hadis menyebut perubatan dan ubat secara umum, tanpa menghadkannya. Maka, setiap orang hendaklah berusaha mencari ubat yang paling berkesan. Dalam hadis yang sahih Nabi s.a.w bersabda:
“Berubatlah wahai hamba-hamba Allah, sesungguhnya Allah tidak meletakkan penyakit, melainkan meletakkan untuknya ubat, kecuali satu penyakit, iaitu tua” (Riwayat Ahmad, Abu Daud, al-Tirmizi dan Ibn Majah).
Juga sabda baginda:
“Bagi setiap penyakit ada ubatnya. Apabila betul ubatnya, maka sembuhlah dengan izin Allah.” (Riwayat Muslim).
Kata Al-Imam Nawawi (meninggal 676H):
“Hadis ini memberi isyarat disunatkan mengubat penyakit. Inilah mazhab ashab kita (aliran mazhab al-Syafi`i), kebanyakan salaf dan keseluruhan khalaf. Kata al-Qadi ‘Iyadh: Dalam hadis-hadis ini terkandung beberapa ilmu-ilmu agama dan dunia, antaranya; benarnya ilmu perubatan, diharuskan berubat secara keseluruhannya..” (Al-Nawawi, Syarh Sahih Muslim, 359/14, Beirut: Dar al-Khair).
Jom terjah!! dan pakat ramai-ramai tengok ape yang disyorkan oleh SHAKLEE bagi memastikan kesihatan anda dipelihara.
Di bawah adalah cadangan Vitamin Shaklee untuk penghidap Kencing manis @ Diabetes.....
  • ESP Soy Protein : Berindeks glisemik (GI) rendah. Sangat sesuai untuk penyakit Diabetes
  • Alfalfa Complex  : Sumber serat yang membantu menstabilkan gula dalam darah.
  • Vitamin C             : Mengukuhkan kapilari dalam darah
  • B Complex           : Menukarkan gula kepada tenaga
  • Vita-Lea               : Multivitamin & Mineral keperluan kepada tubuh
  • Zinc Complex      : Menurunkan paras glukos dalam darah
  • Vivix                     : Memperbaiki sel dan merupakan sumber antioksidan terbaik



 ** Produk ini sama sekali tidak bertujuan menyembuhkan penyakit diabetes sebaliknya kita sebagai makhluk penciptaNya hanya mampu berikhtiar dan berusaha mengawalnya dari menjadi lebih teruk. Jika betul, maka sembuhlah ia dengan izinNya (Allah SWT)... InsyaAllah

So!! Apa tunggu lagi, mari dapatkan khidmat konsultasi percuma dari saya, pengedar sah Shaklee anda  untuk bertanya lebih lanjut mengenai produk dan harga. Di atas adalah cadangan, keperluan adalah mengikut kesesuaian 'BAJET' anda.

Boleh Hubungi : 
Emmy
SID : 953036
Sms / whatsapp : 0196977271
Email : nooremmyzuraidah@yahoo.com / nooremmy.zuraidah@gmail.com

Ridzuwan
SID : 953036
Sms : 0136977721 / 0193776721
Email : mohdridzuwanruslee@yahoo.com



























No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...