Saturday 5 October 2013

Kalsium : Adakah Anda Pasti Keperluan Kalsium Anda Mencukupi Sepanjang Proses Kehamilan?


Berita Kehamilan di awal perkahwinan sangat mengujakan bagi setiap pasangan yang baru berkahwin.. Tetapi apabila bercerita tentang kesihatan ibu mengandung, ramai sebenarnya di kalangan ibu-ibu memendang remeh tentang keperluan Kalsium

Sedarkah anda bahawa Kalsium mempunyai peranan yang penting bagi pertumbuhan bayi dalam rahim serta masa pertumbuhan kanak-kanak.Sebagai ibu adalah penting untuk anda memastikan keperluan kalsium anda sepanjang tempoh kehamilan mencukupi.  

Kalsium merupakan satu zat yang sangat penting di samping zat besi, folik, potasium dan lain-lain.

Kepentingan Kalsium   
  • Untuk kekuatan tulang khususnya bagi ibu-ibu yang memerlukan zat tersebut bagi kekuatan menanggung berat bayi secara fizikal.
  • Untuk pembekuan darah, menstabilkan transmisi impuls saraf.
  • Untuk merehatkan otot sewaktu berlakunya kontraksi.
Kesan Kekurangan Kalsium
  • Boleh menyebabkan komplikasi semasa meneran di saat-saat melahirkan anak
  • Kekurangan zat ini juga boleh mengakibatkan masalah kesejukan dan kekejangan pada bahagian kaki.
  • Kalsium menghalang Osteoporosis
  • Meningkatkan risiko praeklampsia (tekanan darah tinggi)  
  • Menyebabkan ibu-ibu kehilangan gigi pada usia lebih muda kerana kalsium telah diserap oleh bayi.
Keperluan Kalsium Bagi Ibu Hamil
  • Lazimnya adalah 1,200 hingga 1,300 miligram kalsium sehari iaitu 300 hingga 500 miligram zat diperlukan orang dewasa. 
  • Pengambilan kalsium perlu diteruskan sehinggalah bayi dilahirkan seterusnya ke peringkat ibu-ibu yang menyusukan anak untuk mengekalkan pengambilan kalsium pada kadar yang sama.
  • Kalsium juga diperlukan untuk mengiringi proses merehatkan otot rahim yang mengecut semula mahupun sewaktu kedatangan haid.
Ibu-Ibu yang mengandung, nampakkan betapa pentingnya keperluan kalsium !!!! Ianya bukan sekadar keperluan bahkan kekurangan kalsium juga adalah sangat merbahaya.

Mungkin ada di antara ibu-ibu yang hamil kurang mengamalkan pengambilan susu, ataupun sangat lah susah untuk minum susu. Ataupun yang mempunyai masalah tidak boleh bertoleransi dengan laktosa.

Untuk itu, Ostematrix dari rangkai Shaklee sangatlah disarankan.

Mengapa Ostematrix Shaklee? Apa Kelebihannya?
  • Ianya diperbuat daripada sumber mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati yang turut mengandungi bukan sahaja kalsium malah magnesium, fosforus, Vitamin D untuk membantu penyerapan kalsium yang lebih efisyen, zinc, kuprum, manganes dan boron.
  • Kaplet bersalut yang mudah ditelan. Pengambilannya 4 biji per serving menyediakan 1000mg keperluan kalsium.
  • Sangat sesuai untuk anda yang mempunyai alahan dengan produk tenusu.
  • 400mg magnesium bergabung dengan kalsium untuk kekuatan tulang.
Untuk Renungan bersama
 
Dari Hadith Rasullullah S.A.W Tentang Wanita:
Apabila seseorang perempuan mengandung janin dalam rahimnya, maka beristighfarlah para malaikat untuknya. Allah SWT mencatatkan baginya setiap hari 1,000 kebajikan dan menghapuskan darinya 1,000 kejahatan. 
Apabila seseorang perempuan mulai sakit hendak bersalin, maka Allah mencatatkan baginya pahala orang yang berjihad pada jalan Allah.

Besar sungguh keistimewaan wanita ataupun ibu hamil disisi penciptaNya (Allah SWT). Jadi!! Sayangilah diri anda kerana sesungguhnya anda berada di kalangan orang-orang yang bertuah.

Utamakan kesihatan diri anda!!
Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan dan HARGA ISTIMEWA!!! Konsultasi mengenai tips dan jadual pengambilan vitamin adalah PERCUMA.. 



I'm Your SID (Shaklee Independent Distributor) ID 953036 
Nooremmy Zuraidah Saari (Emmy)
SMS/Whatsapp : 019-6977271
Email : nooremmyzuraidah@yahoo.com / nooremmy.zuraidah@gmail.com

Ridzuwan (Wan)
SMS : 013-6977721 / 019-3776721
Email : mohdridzuwanruslee@yahoo.com






DaDajjhjjsddhjdhjdhjDari Apabila seseorang perempuan mengandung janin dalam rahimnya, maka beristighfarlah para malaikat untuknya.Allah mencatatkan baginya setiap hari dengan 1,000 kebajikan dan menghapuskan darinya 1,000 kejahatan. - See more at: http://luvislam92.blogspot.com/2013/01/19-hadis-rasulullah-tentang-wanita.html#sthash.DFxXBIzm.dpuf
Apabila seseorang perempuan mengandung janin dalam rahimnya, maka beristighfarlah para malaikat untuknya.Allah mencatatkan baginya setiap hari dengan 1,000 kebajikan dan menghapuskan darinya 1,000 kejahatan. - See more at: http://luvislam92.blogspot.com/2013/01/19-hadis-rasulullah-tentang-wanita.html#sthash.DFxXBIzm.dpuf
Apabila seseorang perempuan mengandung janin dalam rahimnya, maka beristighfarlah para malaikat untuknya.Allah mencatatkan baginya setiap hari dengan 1,000 kebajikan dan menghapuskan darinya 1,000 kejahatan. - See more at: http://luvislam92.blogspot.com/2013/01/19-hadis-rasulullah-tentang-wanita.html#sthash.DFxXBIzm.dpuf

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...