Wednesday 15 October 2014

Tip Awet Muda Dengan Cara Minum Air

Sarah Smith adalah seorang yang mempunyai masalah penghadaman dan menderita sakit kepala dan atas saranan pakar neurologi, beliau telah membuat satu eksperimen MINUM 3 LITER AIR SEHARI untuk mengatasi masalah beliau. Tatapi, Sarah terkejut dengan KESAN POSITIF YANG LAIN yang beliau dapat.


Apa yang beliau lakukan? Bagaimana caranya? Jom ikuti langkah-langkah ini:

Minggu Pertama

Tips supaya anda tidak bosan minum air sebanyak 3 liter sehari adalah membahagi-bahagikan air kepada 3 pecahan iaitu diambil pada waktu pagi, tengahari dan malam. Anda akan merasa perbezaan dalam proses pembuangan air kecil kerana ia akan bertambah daripada normal (3 kali sehari) kepada 5-6 kali sehari.
Wajah pula akan mula keluar jerawat dan itu mungkin toksin yang telah keluar dari dalam wajah anda. Air kencing pula akan mula bertukar kepada lebih cair dan tidak berwarna kuning gelap. Minum banyak air juga membantu melancarkan pergerakan badan anda terutamanya di bahagian sendi.
Minggu Kedua

Anda akan melihat perbezaan ketara pada kulit wajah anda dimana strukturnya bertambah baik dan tona kulit sekata. Selain itu juga kedutana di bawah mata perlahan-lahan akan hilang. Bau mulut akan berkurangan dan lidah tidak kotor/putih seperti sebelum anda amalkan minum air kosong ini.
Oleh kerana anda mengambil air kosong dengan banyak, maka selera makan anda pasti berkurangan kerana perut telah diisi, akan tetapi anda mempunyai masalah kerana akan tetap membuan air kecil dengan kerap. (Sila bertahan dan rajin-rajin lah pergi ke toilet ye. Jangan tahan tau)

Minggu Ketiga

Lingkaran gelap dan kedutan di bawah mata telah hampir hilang dan kulit kelihatan lebih anjal, berseri dan lebih subur. Ini adalah kerana air membantu sel kulit wajah menjana semula dengan lebih cekap. Struktur kulit bertambah baik dan nada kulit lebih sekata dari sebelumnya. 
Otak kita 73% daripadanya adalah air, jadi Dehidrasi boleh mengurangkan keupayaan kita untuk menumpukan perhatian serta prestasi kognitif kita.
Selain itu juga, minum air dengan banyak boleh membuatkan kita lebih tumpu dan fokus dalam pekerjaan kita.
Minggu Keempat

Jangan terkejut jika wajah anda akan nampak 10 tahun LEBIH MUDA dari usia anda. Perbezaan dapat dilihat dari setiap minggu dan pastinya lebih baik dari minggu yang pertama. Dan mungkin juga Pinggang ada akan kehilangan beberapa inci! (Anda perlu mengambil gambar sebelum mengamalkan petua ini untuk melihat perubahan anda). Pastikan pengambilan makanan juga baik dan tidak terlalu berminyak kerana ini mungkin melambatkan proses perubahan kulit wajah anda. lakukannya secara konsisten untuk mendapatkan hasil yang diingini.

Selamat Mencuba:)

Kalau hendak motivasi kan diri anda. Gunalah botol air jenama Tupperware yang besar ni. Dijamin selamat. Pilih warna kesukaan anda untuk beri anda semangat minum air 3 litre sehari. Ataupun pilih botol air mengikut design, corak kesukaan anda, pasti anda akan teruja.

Selamat Mencuba:)

Ikuti kisah beliau di SINI

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...